zapakowanie paczki
3 marca 2021

Oryginalny wygląd paczki? Jak przyciągnąć klienta

By redakcja serwisu

Każda firma, która chce przyciągnąć uwagę klienta, inwestuje w swój wizerunek. Profesjonalne marki dbają więc nie tylko o jakość swojego produktu, ale i o jego opakowanie, sięgając coraz częściej po torby papierowe z nadrukiem. Tego rodzaju paczki z wyeksponowanym logo tworzą dobre wrażenie, zapadające w pamięci klienta.

Oryginalne i efektowne paczki

Większość z nas, wybierając dowolny produkt, w pierwszej kolejności zwraca uwagę na jego opakowanie. Dość często dzieje się to mimowolnie, bowiem nasz wzrok przyciąga to, co wyróżnia się od reszty. To głównie wygląd paczki „mówi” do klienta o jakości produktu a w wielu przypadkach decyduje o jego zakupie.

Producenci nie tylko więc prześcigają się w projektach swoich opakowań, ale też analizują gusta klientów odnośnie koloru, wzorów a nawet szansy na dalsze, praktyczne wykorzystanie zaprojektowanego opakowania. Wszak potrzeby klientów ewoluują, co wynika z aktualnych trendów modowych czy nawet zachowań prospołecznych.

Paczka przyjazna środowisku

W obecnych czasach, gdy stajemy się coraz bardziej ekologiczni i pro środowiskowi, doceniamy głównie opakowania z papieru – zwłaszcza te, które możemy ponownie wykorzystać. Torby papierowe z nadrukiem są właśnie takim produktem. Torba nie tylko prezentuje się schludnie, ale dodatkowo nie trafi za szybko do kosza. Często jest dalej używana, stając się „żywą” reklamą.

Torba papierowa jest też eleganckim i wygodnym sposobem na zapakowanie produktu. Klient, który dokonał zakupu i dostał papierową torbę, wygląda w otoczeniu dużo lepiej niż właściciel zwykłej „foliówki”. Papierowa paczka przyciąga więc uwagę potencjalnych klientów, promuje postawy ekologiczne a do tego jest praktyczna i wygodna.

Pozytywne zaskoczenie

Bez względu na to, czy produkt pakujemy w kartonowe opakowanie czy w papierową torbę, musimy zadbać, aby wywołały one pozytywne wrażenia. Nie ważne czy paczkę dostarczy kurier czy też klient odbierze ją w sklepie. Opakowanie musi wywołać pozytywne emocje i skojarzenia oraz pozwolić klientowi poczuć się wyjątkowo.

Samo logo marki nie zawsze będzie tu wystarczające. Warto zadbać też o dodatkowy nadruk, który kojarzy się z daną marką czy przedstawia symbole i chwytliwe hasła, nawiązujące do trendów środowiskowych i społecznych. Pamiętajmy, że przekaz wizualny to większa część reklamowego sukcesu – ludzie są bowiem wzrokowcami i daną markę kojarzą poprzez jej wygląd.

Jakie powinny być torby papierowe z nadrukiem

Jeśli decydujemy się na sprzedaż produktu opakowanego w torbę papierową, musimy dobrze pomyśleć, jaka ona powinna być. Podpowiedź można znaleźć na stronie zPapieru.pl, która oferuje nadruki na torbach. Pamiętajmy więc, że istotna jest trwałość i odporność na uszkodzenia. Ważne są też wygodne uchwyty i dobrze dobrana ich długość, aby klient chciał dalej używać torby.

Logo powinno być oczywiście dobrze wyeksponowane, widoczne dla osób postronnych, ale jednocześnie nie powinno drażnić odbiorców. Torby papierowe z nadrukiem spełniają te kryteria, bowiem ich prostota przyciąga uwagę otoczenia. Pamiętajmy też, że czarno biały nadruk może niekiedy lepiej zapaść w pamięci ludzi, niż pstrokate i chaotyczne kolory.

Czy klient wraca?

Oryginalne paczki z ciekawymi motywami nie tylko zapadają w pamięci, ale i zachęcają klienta do powrotu. Jeśli poczuł się ważny oraz ucieszyło go posiadanie ciekawie zaprojektowanej torby (czy innego opakowania), jest spora szansa, że wróci do naszego sklepu. Przyciągnie go nie tylko wcześniejsze pozytywne wrażenie, ale i ciekawość co do wyglądu kolejnych paczek z produktami.

Niektórzy bowiem traktują paczki jak gadżety. A jeśli dodatkowo firma zmienia na nich co jakiś czas nadruk – klient przyjdzie na zakupy jeszcze chętniej. Pamiętajmy, że to co ładne i trwałe, jest towarem, po który klient sięga dużo chętniej.